شیطان پرستی و فراماسونری(Freemasonry )

رابطه یهود و کشور آمریکا با شیطان پرستی، تاریخچه و نماد های شیطان پرستی و فراماسونری و هرچیز دیگر « ‌آگاه سازی و مبارزه »

شیطان پرستی و فراماسونری(Freemasonry )

رابطه یهود و کشور آمریکا با شیطان پرستی، تاریخچه و نماد های شیطان پرستی و فراماسونری و هرچیز دیگر « ‌آگاه سازی و مبارزه »

لژهای فراماسونری، انجمن های برادری (بخش دوم: آیین ها و مناسک)

در بخش قبل به معرفی کوتاهی از فراماسونری پرداختیم. در این بخش به مراسم پذیرش افراد و ریشه های این مراسم یا "مناسک" خواهیم پرداخت.

برای عضو شدن، ابتدا شخص درخواست خود را به اخوت اظهار می دارد. اعضای عالی رتبه انجمن تحقیقاتی را در مورد شخص اعم از ایمان به خدا، تمایل شخص نسبت به انجام اعمال نیک و همین طور برادری با دیگر اعضای اخوت، انجام می دهند. سپس رای گیری انجام می گیرد. رای مثبت توسط یک مکعب کوچک سفید رنگ (به کاربرد مکعب در بنّایی اشاره دارد) و رای منفی توسط یک دایره کوچک سیاه به فرد داده خواهد شد. اگر فردی موفق به گرفتن رای سفید بیشتر از رای های سیاه کمیته تصمیم گیری باشد، مورد پذیرش قرار گرفته است. قدم بعدی "پذیرش" فرد است که طی مراسمی خاص انجام می گرد. طی این مراسم، همان طوری که "هایرم" معمار ارشد هیکل سلیمان از گفتن اسرار مربوط به بنا خودداری کرد و توسط سه نفر از کارگران کشته شد، به صورت نمادین کشته می شود که متضمن این است که یک ماسون واقعی باید به قیمت جانش از بر ملا شدن راز بین اخوت جلوگیری کند.

ساختمان گراند لژ لندن


این کشته شدن نمادین، باعث بوجود آمدن شایعاتی مبنی بر قربانی کردن برخی از اعضا در مراسم خاص اخوت شده است. همواره، مناسک انجمن های سری که در برخی موارد بسیار عجیب است باعث برانگیخته شدن حس کنجکاوی همراه با ترس در دیگران می شود. اگر فیلم "چشمان کاملا بسته" ساخته استنلی کوبریک را دیده باشید، یک جور مراسم عجیب و غریب در یک انجمن سری باعث جذب شدن تام کروز به این انجمن می شود. از آنجایی که معمولا افراد دارای جایگاه اجتماعی و شخصیتی بالا عضو این گروه ها هستند از ورود غیر قانونی هر فرد غیر جلوگیری می کنند حتی اگر به کشتن او مجبور شوند.

وقتی تشریفات آغازین  (initiation)به پایان رسید، شخص باید در مقابل کتاب مقدس اخوت (لزوما کتاب آسمانی نیست) سوگند وفاداری یاد کند. پس از ادای سوگند، شخص با خوشامد گویی دیگر "برادران" رسما وارد اخوت می شود. لباس هایی که افراد طی مراسم می پوشند برای هر لژ منحصر به فرد است. حتی در هر لژ بسته به سابقه و رتبه عضو شکل لباس متفاوت است.

یک گونه از لباس های استادان بنّا (با رتبه های متفاوت)


سه رده در هر لژ وجود دارد. 1: تازه وارد یا Entered Apprentice  2:هنر ور : Fellow Craft  3:استاد معمار که این آخری لازمه رسیدن به تمامی رده های بالای اخوت می باشد و در آن حد و مرزی وجود ندارد. با توجه به مطالعاتی که فرد طی مدتی که در انجمن است خواهد داشت و برداشت ها و اعتقدات جدیدی که پیدا می کند، اگر برای رفتن به رده بالاتر شایسته شناخته شود به این افتخار نائل خواهد شد. اگر چه قبلا مردان می توانستند در "برادری" عضو شوند در سال های اخیر به زنان نیز اجازه عضویت داده شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهران پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390 ساعت 21:03 http://bodysilver.blogsky.com

جالب بود اشکان جان

من یه سری عکس دارم از سریال قهوه تلخ که علایم فراماسونری توی اون سریال هم هست
خواستی بگو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد