شیطان پرستی و فراماسونری(Freemasonry )

رابطه یهود و کشور آمریکا با شیطان پرستی، تاریخچه و نماد های شیطان پرستی و فراماسونری و هرچیز دیگر « ‌آگاه سازی و مبارزه »

شیطان پرستی و فراماسونری(Freemasonry )

رابطه یهود و کشور آمریکا با شیطان پرستی، تاریخچه و نماد های شیطان پرستی و فراماسونری و هرچیز دیگر « ‌آگاه سازی و مبارزه »

لژهای فراماسونری، انجمن های برادری (بخش اول: معرفی)

خیلی وقت بود که می خواستم درباره فراماسونر ها که سرّی ترین انجمن موجود در جهان هستند بنویسم. خب بالاخره فرصت پیدا شد و نوشته ای که پیش رو دارید حاصل گردآوری اطلاعاتیه که در این مدت انجام گرفته. در چند بخش شامل معرفی، دامنه قدرت و موارد نسبت داده شده به فراماسون ها این نوشته رو تقدیم می کنم. امیدوارم خوشتون بیاد.

فراماسونری تقریبا از اواخر قرن 16 میلادی در اروپای غربی پایه گذاری شد. علت تشکیل این انجمن ها هنوز کاملا مشخص نیست. در مورد کلمه فراماسون می توان گفت که این کلمه مانند خیلی دیگر از کلمه های بیگانه از زبان فرانسه وارد فارسی شده است.  franc-maçon در فرانسه به عنی بنّای صادق است و از واژه انگلیسی free mason  (یا (freestone mason به معنی بنّای آزاد یا بنّایی که بدون مزد کار نمی کند،گرفته شده است. در ایران گاهی از آن به عنوان فراموش خانه نیز یاد می شود.

در حال حاضر در حدود 5 میلیون فراماسون در سراسر جهان وجود دارند که بخش اعظم آنها در ایالات متحده و بقیه این افراد در اروپا هستند. معمولا شرط وارد شدن به اخوت اعتقاد به وجود یک خالق برتر، اعتقاد به یک دین آسمانی و نیز تلاش برای ایجاد دوستی با دیگر افراد و در نهایت سوگند به حفظ اسرار و رموز اخوت هست. معمولا برای عضو شدن، شخص باید درخواست خود را از طریق یک "معرف" مطرح کند و پس از بررسی این درخواست توسط افراد رده بالای انجمن، در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت فرد تصمیم گیری می شود. فراماسون ها هیچ وقت از کسی برای عضو شدن به آنها درخواست نمی کنند بلکه باید این "تمایل" در شخص وجود داشته باشد.

به محل اجتماعات اخوت که معمولا یک مکان ثابت است، لُژ گفته می شود. لُژهای بسیار زیادی وجود دارند و تمامی آنها دارای قوانین مختص خود بوده و کاملا مستقل هستند ولی در کل لُژهایی تحت عنوان لُژهای بزرگ یا grand lodge وجود دارند که از به هم پیوستن چندین لُژ بوجود می آید و سیاست های کلی لُژها را در قلمرو آنها مشخص می کند. هر عضو می تواند فقط در یک لُژ عضو باشد و در بسیاری موارد خروج از لُژ یا پیوستن به لُژ دیگر عاقبت خوبی نخواهد داشت.

ایده فراماسونری از بنّاها و معماران که بنای معبد سلیمان را برپا کردند گرفته شده. افرادی که دارای علم و دانش سطح بالایی بوده و معمولا از اسراری خبر داشتند که افراد دیگر حتی از وجود آن اطلاعی نداشتند. در راس این افراد "هایرم" معمار ارشد بود. این شخص جان خود را در حفظ رمز ورود به مکان مقدس در بنای "هیکل سلیمان" (Solomon's Temple) از دست داد. این حادثه الهام بخش فراماسون ها در حفظ و نگهداری از اسرار آنها می باشد و در مراسم خاصی (ritual) به شکل نمادین برای پذیرش افراد تازه وارد مورد استفاده قرار می گیرد.

ماهیت سری این انجمن ها ایجاب می کند که برای شناسایی یکدیگر از نشانه های خاصی استفاده کنند. این نشانه ها معمولا نماد های خاص فراماسون ها یا دست دادن های منحصر به فرد است. در شکل 1 بعضی از روش های دست دادن مرسوم را می بینیم.

شکل  1

و اما مهمترین و معروف ترین نماد فراماسون ها که بین اکثر آنان رایج است نشان گونیا و پرگار است و همن طور که در شکل 2 می بینیم، یک حرف انگلیسی G در بین آنها وجود دارد. گونیا و پرگار نماد دانش و آگاهی استادان بنّا و نیز وجود اسرار در بین این اشخاص می باشد.

شکل  2

 در مورد حرف G، گفته های زیادی وجود دارد. برخی اعتقاد دارند که G حرف اول واژه GOD یا خداست که اعتقاد به وجود خدا شرط اولیه ورود به اخوت می باشد. همچنین برخی آن را حرف اول GOOD که هدف نهایی ماسون ها در گسترش خوبی بین انسان ها می دانند گرفته شده ولی بیشتر افراد بر این باورند که منظور از G، Geometry یا هندسه است که سنگ بنای معماری و بنّایی را تشکیل می دهد.

در بخش بعدی به دامنه نفوذ قدرت و توطئه هایی که به فرماسون ها نسبت داده شده می پردازیم.


نظرات 1 + ارسال نظر
سرباز یکشنبه 18 اردیبهشت 1390 ساعت 21:08

من یه فراماسونم

از نوشتن علیه ما دست بردار وگرنه یه بلایی سرت میاد
آخرین اخطار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد